Stolt och glad pirat

juni 6, 2009 kl. 9:40 e m | Publicerat i Frihet, Personligt, Piratpartiet | 2 kommentarer
Etiketter: , , ,

Så  var det dags imorgon. Det är då domen faller och det är då vi får se hur medborgarna i det här landet egentligen tycker om det övervakningsamhälle vår regering och riksdag vill införa. Det är då vi förhoppningsvis får se frukten av allt det arbete de senaste månaderna har inneburit.

I Januari i år var Piratpartiet väldigt litet och okänt. Allmänheten hade knappt hört talas om det. Nu står vi som eventuellt tredje största parti inför EU-parlamentet. Vi har åstadkommit otroligt mycket med de resurser vi har. Utan något annat stöd än det ifrån våra medlemmar och aktivister har vi blivit ett av de mest omnämnda partierna i årets valrörelse. Och det har varit en otrolig upplevelse. Jag har ända sen jag äntligen bestämde mig för att engagera mig i partiet mötts av sanslösa mängder engagemang och framtidstro. Jag har träffat massor av trevliga människor som lägger ner hur mycket tid som helst på den här valrörelsen för att de tror på vår demokrati i framtiden. De gånger vi har varit ute och demonstrerat eller delat ut material har jag mötts av en glädje och vänlighet, inte bara från andra aktivister utan också från vanliga medborgare som blir genuint glada av att se oss. Att se någon stå upp för medborgerliga rättigheter och demokratins framtid. Imorgon kommer vi se hur väl vi lyckats föra fram vår önskan om en fri framtid. Men oavsett resultatet imorgon vill jag säga att jag är tacksam för att ha kunnat vara en del av den här rörelsen, den här otroliga våren. Och jag måste säga att jag är otroligt stolt över det vi har åstadkommit.

Vi klarar det här.

Nu räddar vi yttrandefriheten. Nu räddar vi integriteten. Nu räddar vi demokratin.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag håller med om att det finns många trevliga pirater som är engagerade och kunniga. ^^
    I morgon tar vi dem!

  2. Mitt enda hopp är att piratpartiet räddar integriteten och yttrandefriheten UTAN att införa sina efterblivna copyrightidéer 😛
    Ja, och att lata nördar går och röstar… och att lata mindreåriga nördar tjatar på sina ändå ointresserade föräldrar.. och att glass blir billigare… och att det blir fred på jorden… 😉


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

